Power meet i Hässleholm 30 maj 2009


I lördags var det dags igen för den första Power meet träffen på året som startar i Hässleholm.
Det blev Corvettens tur att få komma ut. Corvette klubben har en hedersplats framför
den stora herrgården och vi var inte mindre än 65 Corvetter samlade.




Bilar, bilar, bilar vart man ser.
Jag undrar om det inte var rekord i år får de fick öppna reservparkeringar
som det aldrig har stått bilar på förut.


En massa danska bilar kom också till träffen.


Mats fina Camaro.


Sammys Baracuda.


Henriks Corvette C5


Bel Air -55 (inte min)


Och en miniatyr.


Bel Air -57


Pontiac


Cheva -58


Annika körde upp på bedömningen med sin
Corvette -73


Årets vinnar bil ägs av Jörgen Israelsson Grönskåra.
Jörgen äger Vette Småland och har renoverat bilen, en Dodge challenger -73
själv.


På kvällen blev det cruising.
Efter oss kör Annika och Klas.


Men som vanligt så kom man inte många meter på en halvtimme så vi tröttnade
och körde hemmåt.



Kommentarer
Postat av: Stefan

Härliga bilder du har. Bensinstationer är något spännande tycker jag, i senaste numret av nån biltidning så var det ett reportage om bensin stationen i Lörstrand, den har jag minne av sedan jag var barn. Nu funkar Oldsen som den ska så nu ska jag försöka uppdatera bloggen igen, har blivit lite för dåligt med det. Det ät roligt o titta in här med alla fina bilder. MVH Stefan

2009-06-03 @ 10:36:18
URL: http://oldsen.blogg.se/
Postat av: Nickan

Jabba vad det var mycket bilar! Härligt att gå runt och bara njuta! Cruisa är svårt när det är den mängden bilar! Ha dé

2009-06-07 @ 15:23:31
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: helena

Hallå!

2009-09-21 @ 17:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0